Du brænder for at arbejde med personalejura og ansættelsesret. Og trives med at være sparringspartner for ledere med personalejuridiske problemstillinger. Du vil gerne være en del af en dynamisk HR Afdeling, hvor faglighed er i højsædet! Send os din ansøgning.
HR Personale er et team med 5 engagerede og dygtige medarbejdere, der understøtter den samlede organisation i alle ansættelsesforholdets facetter. Derudover er HR en vigtig aktør i den fortsatte udvikling af kommunens personalepolitiske fundament og retning.
Vores kollega går på pension, og vi søger derfor en ny personalekonsulent til HR, som er en del af Center for Politik & Personale.
Som personalekonsulent er din hovedopgave at servicere, være faglig sparringspartner og hjælpe kommunens ledere. Du får et eller flere primærområder, men vi hjælper hinanden på tværs af områderne med at:
- rådgive og understøtte i forbindelse med alle former for personalesager. Herunder afskedigelser, tjenstlige samtaler, fraværssamtaler m.v.,
- rådgive om og bistå lederne ved lønforhandlinger, under hensyntagen til kommunens overordnede rammer,
- håndtere diverse forhandlinger, bl.a. med faglige organisationer og
- fortolke og videreformidle lovgivning, overenskomster og aftaler.
Ud over dine primæropgaver, skal du forestå personalejuridisk sagsbehandling i forhold til:
- den generelle opgaveløsning i HR,
- udarbejdelse af retningslinjer,
- ledelse af og/eller deltagelse i tværgående projekter og
- løsning af administrative opgaver.
Om du er nyuddannet eller har bred erfaring indenfor arbejde med personalemæssige forhold og administration i bred forstand, er ikke det afgørende. Det vigtigste er, at du brænder for opgaverne og det gode kollegaskab, der er i teamet. Du skal kunne lide en arbejdsdag, hvor du ikke altid ved, hvad dagen bringer, og kunne bevare overblikket i pressede situationer. Derudover forventer vi, at du:
- kan arbejde fleksibelt og selvstændigt uanset den baggrund du kommer med
- har gode sociale kompetencer, og evner at samarbejde med både nære kolleger, interne og eksterne aktører,
- har gode forhandlings- og kommunikationsevner, og i den forbindelse er stærk både skriftligt og mundtligt,
- formår at skabe accept af de beslutninger, der træffes og
- har gode analytiske evner og organisatorisk forståelse.
Hvis det lyder som en spændende udfordring for dig, kan vi tilbyde:
- en dynamisk arbejdsplads, hvor vi vægter trivsel og arbejdsmiljø højt,
- engagerede og humørfyldte kolleger,
- sparring og samarbejde med fokus på personlig og faglig udvikling,
- mulighed for hjemmearbejde
- gode muligheder for relevant efteruddannelse og
- mulighed for at planlægge, gennemføre og evaluere temamøder og kurser.
Stillingen er på 37 timer ugentligt og er til besættelse pr. 1. september 2023. Du vil blive ansat efter gældende overenskomst.
Har du spørgsmål til stillingen, så tag fat i leder af HR, Vibeke Holm på mobil 2518 0932.
Du skal sende din ansøgning senest den 19. juni 2023.
Grundet sommerferieperiode forventer vi at afholde ansættelsessamtaler i uge 26, 2023.
Vi behandler kun elektroniske ansøgninger, modtaget via vores rekrutteringssystem. Du skal derfor sende din ansøgning, CV og andet relevant materiale ved at klikke på ”Send ansøgning”.
Guldborgsund Kommune Du kan læse meget mere om Guldborgsund Kommune på www.guldborgsund.dk